15.02.07

DEZE SITE: WAAROM?

Deze site: Waarom?
Rudolf Schock 1915-1986



















Met deze site wil ik in de hoofden en harten van de mensen van nu en straks de Duitse tenor RUDOLF SCHOCK als muzikaal fenomeen de plaats geven, die hij verdient.
Daarbij voel ik het verlangen de kunstenaar te beschermen tegen een oppervlakkige classificatie en al te snelle kritiek.

Natuurlijk kunnen mijn teksten niet anders zijn dan persoonlijk. Ze geven mijn mening temidden van vele andere meningen. Om feiten kan ik vanzelfsprekend niet heen, maar de keuze en kijk op die feiten zijn wel die van de bewonderaar, die geneigd is alles wat zijn object van verering gepresteerd heeft, door een rose bril te bezien.
Aan de andere kant geloof ik, dat het - zelfs voor de verstokte fan - mogelijk zou moeten zijn, voldoende afstand tot de zanger te nemen om hem zo objectief mogelijk in de muziekhistorie te kunnen positioneren.

Krijn de Lege 13-2-2007
 

1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

Van harte gefeliciteerd met dit prijzenswaardige initiatief.

Arnout De Witte
België